A pici kép a weben nagyon csalóka tud lenni. Ha nem utal semmi a méretre, akkor ha ugyanattól az alkotótól látunk két munkát a weben, hajlamosak vagyunk a kisebb méretűt jobbnak ítélni. A kis képnél még az ecsetvonások finomságában is gyönyörködhetünk, és általában színben is gazdagabbak, szebbek. Viszont teljesen megfordul a helyzet, ha ugyanazt a két képet egy kiállításon van szerencsénk megtekinteni. Ott a kis kép jelentéktelenné válik. Átsiklunk felettük, maradandó élményt pedig csak a nagyobbak fognak jelenteni.
Valójában minden kis kép arról szól, hogy milyen nagy képpel lennék elégedett, ha meg tudnám festeni. Tehát pótcselekvés. A nagy mű megalkotása így várat magára. Talán el kellene hagyni ezt a méretet és mindég csak nagy méretben gondolkozni, talán...
Mi köze a valósághoz ezeknek a kis munkáknak? Ki tudja? Talán csak játékok a szinekkel, formákkal, érzelmekkel. Minden komolyabb megfontolás nélkül, csak úgy megszületnek. Persze nem egy két perc alatt. És nemcsak a véletlen szülöttei. És zömmel tájakat ábrázolnak. Lehetőleg minél nagyobb térbeliséggel.
A festő a legnyitottabb ember a művészek közül. Mégha a valóságban zárkózott is, a munkáival mindent elárul magáról. Aki tud olvasni a képek nyelvén, az mindent lényegeset megtudhat a képeken keresztül az alkotójukról. Persze nyilván nem az alkotó a fontos, hanem amit közölni akar. De a közlendővel együtt magát is kiteregeti. Itt vannak például ezek a kis képek. Ha el tudnék tekinteni attól, hogy valójában én alkottam őket, akkor azt mondanám: Aki ezeket festette tele van feszültséggel. Ilyen kis felületre hatalmas energiákat sűrít bele. Próbálja megzabolázni őket, de valójában szereti ezt az állapotot, amikor a benne lévő féktelen erőket a rend utáni vágya féken tudja tartani. Ennél több is kio...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése