A végeredmény: dekoratív, tetszetős munkák, elégedett festő, elégedett kiállítás látogató. A képek jól mutatnak egy mai modern lakás falán. Erre a festésmódra legjobban illő kifejezés az, hogy száraz festésmód, ami egyformán vonatkozik a festék kezelésére, és a festői indulatoktól való tartózkodásra.
Kétséges számomra a dologban a fotó által leképzett kép belső arányaihoz való görcsös ragaszkodás, az indulatoktól való tudatos tartózkodás, a véletlenek szándékos kerülése. Ez a típusú festés számomra olyan, mintha egy számítógépet tanítottak volna meg olajfestményeket gyártani, ami ha kell, a web kamerájával készít egy fotót és egy program azt feldolgozza, bevet különböző trükköket a faktúrák legyártására, majd az egészet kinyomtatja. Egy dolog nagyon hiányzik belőle, az esendő, érző, kételkedő, gyötrődő ember.
Két nappal később.
Egy picit jobban utána gondolva, kell jó adag bátorság ahhoz, hogy valaki szembe merjen menni mindenfajta elvárással, amit az úgynevezett szakma elvár ma a festőktől. Aki ma meri azt vállalni, hogy pl. egy hortobágyi puszta szürke marhákkal ma is lehet festői téma, mindannak ellenére, hogy az átkosban igen sok (a párt által) kiválasztott művész csámcsogott rajta, a szakma ezért ma lesajnál mindenkit, aki hasonló témákban gondolkodik, az igencsak értékelendő. Az, hogy valaki úgy találja meg a saját világát, hogy az egyben a közönségnek is ínyére van, az nem probléma. Azon ritka festők közé fog tartozni, akik békében vannak magukkal, és a világgal is. Ez számomra a régi-új, és egészséges hozzáállás a festészethez. A fotó ilyen arányú tiszteletével szemben viszont továbbra is fenntartom a fentebb vázolt kételyeimet.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése