Van Gogh a színeket őrületig fokozó piktúrája viszont nem
csak a festőknek szúrt szemet. Lecsapott rá az üzleti világ is. Rögtön
felfedezte a benne rejlő lehetőséget, hogy ezzel az eszközzel, ügyes reklámokon
keresztül nagy tömegeket lehet vásárlásra csábítani. És elindult a harsány színőrület.
Csakhogy a színes, csicsás, harsány reklámok mögött már nem állnak ott a nagy alkotói
szellemek, csupán csak egyszerű iparosok, akik jól-rosszul megtanultak valamit.
És a világot elözönlötte a tarka szemét, amitől lassan megundorodnak az
emberek.
A festő viszont tanulékony állatfaj. Elirigyli a reklámok
sikereit és azt mondja, hát, ha ez így hat a fogyasztói társadalomban, akkor
ezeket az eszközöket én is be tudom vetni és ha másokra nem is, azokra biztosan
hat, akik ezeket a reklámokat megrendelik. Nekik nyilván pénzük is van, és
valószínűleg ez az ízlésük is. És a dolog működik, hatalmas pénzeket pengetnek a reklámokat
utánzó festményekért korlátolt pénzemberek. És szép lassan kezdtek a reklámok gagyi
megoldásai bekerülni a múzeumok falai közé.
Hozzánk persze jó pár év késéssel kerülnek el ezek az „újdonságok”,
és meg lehet nézni, fiatal festő palántáink kiket állítanak maguknak példaképül…
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése